29 Ekim 2011 Cumartesi

Enkaz altında insanlık..umutlar..

Dürüst olalım kafamız çok karışık:

Bir süre yazmadım..Şehitlerimiz için yazacak tek söz bulamadım :( sürekli bir hal aldığı için isyan etmek istiyodum sadece ve huzur içinde yatmayacaklarını biliyorum bu iç savaş sona ermedikçe..
Blogumda politik görüşüme, etnik kökenime, inancıma  vs yer vermek istemiyorum ayrımcılık algılanmaması için.Çok hassas ve bazen bizi ikilemlere sürükleyen konular bunlar. Nedense her konuda çemkirmeye hazır ya da alınmaya hazır bi kitle var..
Ama yıllar süren bir kaos ve kesitler var beynimde..Bu ara patlak veren ard arda gelen kötü olaylar korkutuyor beni geleceğimiz adına. Hayatta en çok istediğim şey bir erkek çocuk, peki ne kadar benimle kalacak? Takdir i ilahi demesin kimse lütfen:(

Ermeniler, rum göçmenleri, çerkezler, zazalar, gürcüler,kürtler vardı çevremde büyürken ve ailem tarafından bu biçimde isimlendirilediklerini bile görmedim ben. Benim ailem asla ayrım yapmadı..Din,dil,ırk hakkında.
Ben Türk üm, marmaralı..öyle ki ailemizde nikah yoluyla dahi doğulu kimseyle evlenmiş veya melez bile yok. Ama asla ırkçılıkta yok. Kimse seviyorum deyip sevdiğinden ayırtılmadı..
İlk nefret söylemi ve "biz" sözünü bir öğretmenden işittim ben. Bir ilkokul öğretmeni, çocuklar yetiştiriyordu..
Devletmize hizmet ediyordu. Yan dairemize taşınmışlardı. Çok güzel bir oğlu vardı ve adı Dersim di. Onlara gelen üniversite öğrencileri benim yarı anlamadığım bi dilde konuşur organize olur giderlerdi, anlamazdım..
Bir gün Fatma abla, sen öğretmensin diye mi Dersim ismi bunun dedim gülerek ve evet diyeceğinden emin.
Küçük ellerim sımsıkı tutmuştu minik ellerini Dersim in sevgiyle,o da uzun kirpikli kapkara gözleriyle gülüyodu beni görünce,kardeşimdi o benim!



Küçücüktük,izoleydi benim dünyam düşmanlıktan ve ayrımcılıktan, yeni okula gidiyordum ve Atatürk ü öğretmişlerdi bize ilk.Evimizde büyük bir saygı ve sevgi vardı ulu öndere..
Öğretmenim öğretmişti bisürü şey,ve başka bir meslekdaşı  içimde ne fırtınalar koparacağını umursamadan bana dönüp:
Sizin atanız olacak .... Atatürk ün yaktığı köyümüzün adı dedi "dersim" ve o büyüyünce intikam alacak! dedi.
o sübyan habersizdi günahsızdı ama belliki bu amaca layık yetiştirecekti annesi onu (!)
Kanım donmuştu anlamamıştım da, ama bir anne ve öğretmendi gözlerinde neden böyle kin vardı?
O anlatmıyormuydu öğrencilerine Atamızı o zaman ONLAR kimdi? Düşmansak o zaman neden aynı topraklardaydık ki,anlamadım soramadım babama ama ağladım gizli gizli beni azarlar gibi bakıp verdiği cevap karşısında. Ve dahası atamız için nasıl böyle söylerdi?
Önemli not:Google a Dersim köyü yazdım ve direk dersim soykırımı çıktı okuduğum ilk satırsa "işgalci türkler"

Sonra aklımız iyice ermeye başladı,terör denen bişey vardı ve bu yüzden insanlar ölüyordu. Savaş değildi fikirlerini haklarını savunuyorlardı güya ama o zaman neden insanlar ölüyordu? Tek bayrak altında yaşamak bi bunlara mı ağır geliyodu saydığım sayamadığım bunca etnik köken varken? Omuz omuza verilmemişmiydi zamanında ülkemiz için savaşlarda?
Kan davası da değildi ama ama suçsuz insanlar T.C temsil edenler başta askerlerimiz,öğretmenlerimiz onlara hizmet ederken üstelik canlarından oluyodu dağdan inen gözü dönmüş vahşiler tarafından.Sonuç ne oluyodu?
Şehit haberleri her gün kor gibi düşerken bir çok ocağa, daha yas tutsak mı tutmasak mı tartışılırken (evet bu bile tarışılır, bişey yapılamaz tutuk gibi kalırız bizde böyle)
Hemen ardından bir de doğal afet patlak verdi ve öyle bir yerde oldu ki, "26 şehidin naaşını toprağın sessizce kabul etmesi beklenemezdi...O bile sarsıldı !" dendi..kim kaynağı bilemiyorum bulamadım son durumu en en iyi özetleyen cümleydi bu. Daha ağırları ya da nazikçe olanları da vardı ama bir gerçek vardı ki Allah inancını öne sürüp onun adaletini yargılmaktaydı bazıları farkında olmadan da olsa. Üzdü okuduklarım duyduklarım günlerdir,şaşırttı. İyice ayyuka çıktı siz-biz kavgası :( tam elele olunması gereken günlerde.Yakışmadı.
Allah rızası için dedik günahsız bebeler aç soğuk,merhamet baskın geldi çoğumuzda dayanamadık,insanlık dersi yaşandı tam anlamıyla. Sana taş atana ekmek at yazıyodu bizim kutsal kitabımızda buna uyduk.
ekmeğimizi suyumuzu battaniyemizi paylaştığımız gönderdiğimiz topraklar kardeşlik duygumuzu yerle bir ederek yolda yağmalayıp kendi milletine parayla satarken,TC devletine  bayrağına küfürlerle teşekkür edip minnettarlıklarını göstermeye devam ediyolardı.:S  Onların kitapta tersi yazıyo demek dedik.
Hatta bugün bir yorumda amma kasıntı insanlarsınız yaptığınızı neden söylüyosunuz başa kakar gibi demişti biri büyük ihtimalle kucağında pc yayılıp gidip bir çarşaf vermişliği olmayan biri, verdikleri değil yerine ulaşmamış olması üzen insanları, asıl konuşulan da budur. Ayrıca bu tür hayır işlerinde söylenme amacı diğerlerini harekete geçirmek haberdar etmekten ibaret.
Yardım gidemeyen Vandaki Türk köylerine ise Türk asıllı dernekler dahil yardım yağdı Arya ve arkadaşları önderliğinde isteyen mail adresinden ulaşıp destek olabilir.Olmazsa bana yazın yorum olarak ben ulaştırırm yorum onayım açıktır.Yayınlamayabilirim.

Açıkça fikrini savunan rengini söyleyenler oldu İkili oynayanlara meydan kaldı,gün doğdu.
Müge Anlı çarmıha gerilmediği kaldı herkesin içinden söylediğini dile getirdi diye.Sonrasında özür dilemiş ama ekmeğine yağ sürdü bazılarının bir anda ağzından dökülen sözler.Pusuda yatan düşmanlığa bu primi vermeseydi keşke.Van da dayak yiyen ATV kameramanlarından tut işine geleni yayınlayan yabancı tv lere kadar herşeyde kaynak gösterildi  bi anda.
Peki Müge Anlı ne demişti?
"Her fırsatta küçücük çocuklar tarafından taş attırılan polisler, ilk olay yerine gelip müdahale edenlerdi. Mehmetçik de enkaz kaldırma çalışmalarında. Allah askerlerimize, polislerimize zeval vermesin. Onlara taş atanların elleri kırılsın. (BURAYA KADARI MÜKEMMEL)
Canımız istediği zaman taş atıyoruz, kuş avlar gibi dağlarda vuruyoruz. Sonra bir şey olduğu zaman polis gelsin, mehmetçik gelsin diyoruz. Biraz da dengeleri kuralım. Zor günlerde canım cicim, sonra kuş avlar gibi avlamayalım.İnsanlar biraz da hadlerini bilsinler" demiş (E BURASI TÜRKİYE İÇİNDEN SÖYLEYEBİLİRSİN BUNLARI )ve aldığı tepkiler çığ gibi büyürken
diğer provakatörler facebookta bile sayfalar açıp bayrağımıza ve Türk lere küfür yağdırırken kimse hak vermedi,ceza vermedi cevap yazmaya küfretmeye o sayfayı beğenenler şikayet edildiğinde 3 beğeninin 1 şikayeti sildiğinden bihaber olduğundan kapattırılamadı bile! Oysa oraya iki küfür yazacağım diye beğenip yazıp çizip  tansiyonunu çıkartacağına şikayet et arkadaşlarına ettir kapansın kendi kendine konuşsunlar ?
Yorumlarda bunlara verilen cevap kolilerden taş sopa bayrak çıktığı saçmalığıydı,bunun yine kendilerinden gönderildiğini ve amacın kışkırtıcılık olduğunu düşünüyorum ben ve bunu cevap diye söyleyenlerin aklından şüphe ederim.Her gün yeni bir haber tatsız bir görüntüyle karşı karşıyayız Mehmetçik, Van’da yaşanan depremde arama kurtarma çalışmalarına katılırken bir yandan da hain saldırıya uğradı. mesela
Ve her durumda bozuk plak gibi aynı sözleri söyleyen ama koltuğa yapışmış başarısız yüzler!!
Ne yapacağına karar veremeyen bir haldeyiz. Gaza getiriyor birileri görüyorum, duyuyorum ve sukunetini kaybedenler oldukça diğerleri amacına ulaşmış oluyor.
Ben her iki tarafın da biribine küfür etmekten kışkırtmaktan vazgeçmesini diliyorum bu şekilde bir yere varılamadığı ortada. Şiddet şiddeti kan kanı çağırıyor  sadece ve olan hepimize oluyo kim kazançlı?
Hah bunu iyi düşünün işte.
Herkes birbirine ne yapacağını söylemekten vazgeçsin artık .


Ve kanı beynime sıçratan son olay:
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlanmayacakmış!!
Nasıl yani neden hangi mantıkla, nasıl isyan etmem buna düğün mü bayram mı nispet mi sayılıyo göğsümüzü gere gere gururla yapmamız gerekirken bunu bir tören bile nasıl olmaz ,asıl şimdi buna ihtiyacımız var, öğrencilerin bağıra bağıra istiklal marşı söylemesine ve bir dakika saygı duruşunda saygıyla durup düşünmeye ihtiyacımız var..10.yıl marşımızı hep bir ağızdan nefesimiz kesilene kadar söylemeye!

Nereye gidiyoruz? Layık olabildik koruyabildik mi bize bırakılanlara?
Alakasız bir alıntı ama günlerdir aklıma gelen bir söz var:
ACI ÜSTÜNE ACI KAN ÜSTÜNE KAN,KAYNA KAZANIM KAYNA YAN ATEŞİM YAN!

3 yorum:

  1. bizimde oğullarımız var adı ATA adı MUSTAFA adı KEMAL EFE EGE KILIÇARSLAN BOĞAÇHAN ALPARSLAN ARDA...VE KORKMASINLAR BİZ ONLARIN KÖYLERİNİ BASIP KUNDAKTAKİ ÇOCUKLARINI 33 MERMİYLE TARAMAYACAĞIZ VE ELİMİZE ALIP O COCUKLARIN ÖLÜ BEDENLERİNİ FOTOĞRAF CEKTİRMEYECEĞİZ. BİZ İNSAN GİBİ ONURUMUZLA SAVAŞIRIZ DAĞA SAKLANIP PUSU KURMAKLA UĞRASACAKTA DEĞİLİZ.BENİ BİLİRSİN AZ COK TÜRK BİRLİĞİNE İNANIYORUM TURANCIYIM BÜTÜN TÜRKLERİN ALBAYRAK ALTINDA TOPLANMASI İÇİNDE AKTİF OLARAK DERNEKLERDE VAKIFLARDA ELİMDEN NE GELİYOSA YAPIYORUM Bİ SİLAHI ALIP CEPHEYE GİTMEDİĞİMİZ KALDI ALYA'YLA YAKINDIR ONUDA YAPACAĞIZ SANIRIM:)

    VE SANA GÜZEL BİR HABER BİZ BURDA CUMHURİYET BAYRAMIMIZI KUTLUYORUZ İPTAL ETMEDİK COCUKLARIMIZLA ASKERİMİZLE ÖĞRETMENLERİMİZLE BANDOMUZLA SAAT 10:00 STADA GİDİYORUZ VE CUMHURİYET BAYRAMINI KUTLUYORUZ BAŞBAKANA S*KİMİZDE DEĞİL KENDİSİ KUTLAMASIN SOYSUZ!!! O MU ARMAĞAN ETTİ BU GÜZEL BAYRAMI BİZE DE KUTLAMALARI İPTAL EDECEK?? ATAMIZIN VE SİLAH ARKADAŞLARININ SENELERCE CEPHEDE TIRNAKLARIYLA KAZIYARAK ON BİNLERCE ŞEHİT VEREREK KAZANDIĞI HER HAK İÇİN SOKAKLARA DÖKÜLÜP ONLARA OLAN AŞKIMIZI GÖSTERECEĞİZ HER RESMİ BAYRAMIDA KUTLAYACAĞIZ!
    ÖPERİMM KUŞUM ARYA'N:)

    YanıtlaSil
  2. Cumhuriyet birlik ve beraberliğimizin bir sembolüdür. Cumhuriyet varsa birlik ve beraberlik ruhu vardır. Cumhuriyet yoksa çapulculuk vardır. Bu bayram belki farklı bir formatta kutlanmalıydı. Afetzedelere yapılan bütün yardımların özünde Türk bayrağı sembolize edilmeliydi. Bunun gibi başka değerlere de bu günün anlamına yakışır çalışmalar yapılabilirdi.

    YanıtlaSil
  3. canım cok güzel yazmıssın böyle hassas bi konuda kelimeleri cümleleri cok iyi bir araya getirmissin müge anlının söylediği sözlerinde bisi yokki olanı sölemis herkes bence fikrini söyleyebilir herkes farklı seyler hissediyor farklı seyler yaşıyor algıları farklı senin benim merhametim fazla gelirken bi baskasının tepkisi farklı oluyor ki onlarda depremde bile mehmetçiğe saldırıyorsa o insanlar ne yapsın :( bi şekilde içlerinden geceni söylüyorlar ama arada cıkan olumsuz seyler olursa olsun türk milleti tek yürek olabiliyor ve vana cok yardım toplandı o kadar yardımla yeni van insa edilir ama sıkıntılar bitmiyor anlamış degilim yada banamı o paralar büyük görünüyor :S ve o öğretmen onun giibi niceleri vardı bilmediğimiz nasıl bi kindir :S
    cumhuriyet bayramını iptal ettiler çok doğru demissin bu dügün degil cumhuriyet bayramı ve o bayrak öyle şanlıki sehrimin heryerinde dalğalandı öyle asildiki çok mutluydum şehitlerimizin kanlarıyla dalgalanıyor
    çok güzel bi yazı gerçekten çok bölündüğü için yorum yazmam anlaşılmaz seyler yazmış olabilirim :P
    son olarak arya nında ve profesöründe söylediklerine katılıyrum ☺

    YanıtlaSil

YORUM ONAYI AÇIKTIR.
Yani; saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacak ve cevaplanacaktır, özel cevap için mail bırakabilirsiniz,
teşekkür ediyorum şimdiden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...