6 Haziran 2012 Çarşamba

Piraye olsun kızımın adı...

Nazım Hikmet'in hayatını okumuşsunuzdur bundan bahsetmicem bu yüzden.
Beni hayal kırıklığına uğrattı okuduğumda çünkü.
Bazen,insanları sözlerine ,dizelerine göre öyle bir yere koyuyoruz ki,insani zaafları,hataları,yadırganabilecek yanları olduğunu görmek hayal kırıklığına uğratabiliyor.
Tıpkı bir blog sahibini yazdıkları ve yansıttıklarıyla kafamızda yaratıp (bir nevi resmini çizip) düşündüğümüzden çok ayrı biri olduğunu görmek gibi..

Nazım Hikmet şiirlerinin yeri ayrıdır çoğumuzu için..ben şiirleri hep çok sevdim, en sevdiğim ders hep edebiyat oldu ve zaman geldi bana bir türkü söylendi aniden ki hep kulaklarımda:
Bulutlar geçiyor haberlerle yüklü ağır
Buruşuyor hala gelmeyen mektubun avucumda
Yürek kirpiklerin ucunda
Benim bağırasım gelir
Piraye piraye piraye diye..


piraye hakan yeşilyurt

Ve belki de ..ben.. kızım olursa adını PİRAYE koyucam, ama sonunun ve kaderinin benzememesini dileyerek..
Kısa keseyim, bu yazıya Nazım ın ölüm yıldönümünde başladım ama elim varmadı bitirmeye..belki de kalbim..
Ve en sevdiğim şiirlerinden biri:

BİR AYRILIŞ HİKAYESİ

Erkek kadına dedi ki:
Seni seviyorum, ama nasıl, avuçlarımda camdan bir şey gibi kalbimi sıkıp parmaklarımı kanatarak..kırasıya,çıldırasıya...
Erkek kadına dedi ki:
-Seni seviyorum,ama nasıl,kilometrelerle derin, kilometrelerle dümdüz,yüzde yüz, yüzde bin beş yüz,yüzde hudutsuz kere yüz...
Kadın erkeğe dedi ki:
-Baktım dudağımla, yüreğimle, kafamla;severek, korkarak, eğilerek,dudağına, yüreğine, kafana.
Şimdi ne söylüyorsam karanlıkta bir fısıltı gibi sen öğrettin bana..
Ve ben artık biliyorum:
Toprağın -yüzü güneşli bir ana gibi-en son en güzel çocuğunu emzirdiğini..
Fakat neyleyim saçlarım dolanmış ölmekte olan parmaklarına/başımı kurtarmam kabil değil!
Sen yürümelisin, yeni doğan çocuğun gözlerine bakarak.. Sen yürümelisin,  beni bırakarak...
Kadın sustu...
SARILDILAR..
Bir kitap düştü yere...Kapandı bir pencere...
AYRILDILAR...

11 yorum:

  1. harıka yazmıssın canım,harika bir şiir Nazım Hikmet'in..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel, çok hüzünlü,her iki şiiri de..

      Sil
  2. Piraye, benim kızımın adı ^_^ (olacak olacak)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kızımın adı^^ olacak mı diyosun:)

      Sil
  3. Ayrılmasınlaaaaarrr,
    çok güzeldi, iyice yoğunlaşmıştımmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu kötü biter bazı masalların misi:(

      Sil
  4. Sıradışı filozoflar kitabını senede bir alırım elime. Rousseau, Schopenhauer, Nietzsche, Russell, Wittgenstein, Heidegger, Sartre ve Foucault... Hepsi aşmış, düşün adamları ancak sözünü ettiğiniz o zaafları yok mu? Sıradışı olmalarına o zaafları sebep belki de...

    Zaaf ya da daha çok uyan şekliyle tutarsızlık diyelim mi :)

    Rousseau "Bir kız büyütmek" diye kitap yazıp 5 çocuğunu yetimhaneye yollamış bir adamdır. Heidegger, "insan cisimleşmiş zamandır" diyecek kadar derinleşmiştir düşüncesinde ama Naziler'i desteklemiş, göreceli olarak düşünsel zeminini oluşturmuştur. Niçe'nin nice vukuatı malum zaten :) Wittgenstein kaç öğrencisini intihara sürüklemiş... Russell dünyanın gördüğü en verimli yazan kişi, günde yaklaşık 8 sayfa yazdığını hatırlıyorum. Kadınlarla ilgili büyük zaafları var ama. Daha fazla saymayayım :)

    Ben daha bir blog yazarı tanımadım, tanıdıklarımdan blog yazan var ama :)

    Merak da etmiyorum biliyor musun? Hayal ufacık bir çizgiyle hayata evrilebilir çünkü :)

    Hakan Yeşilyurt'un oksimoron bir adı olan, Acıya Gülmek'ini çok severim ben de. O tok sesiyle ne de güzel söyler... Bu postta söylediklerin gibi, güzel...

    YanıtlaSil
  5. "En büyük ruhlar en büyük erdemler kadar en büyük erdemsizliklere de yeteneklidir" demiş "düşünüyorum, öyleyse varım..." diyen biri!

    YanıtlaSil
  6. Erdost ben de çok severim acıya gülmek şiirini ve hayat veren sesini,çok güzel bir ses gerçekten de..ruh katıyor şiirlere.
    Ve yine mükemmel bi yorum.Benim bilmediğim şeyler çoğu da,çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  7. ha ha herkesi takip etmek çok kolay ki.
    haftada bir blog turuna çıkıyorum.
    yaklaşık 2 saatte 100-150 blog geziyorum.
    ve hafızam çok sağlam.
    :)
    mimini biliyorum ki.
    sen sessiz gemi kaybolmuş denizyıldızı aynı anda mimlediniz.
    ama yazı yazmaktan mim yapmaya zamanım olmadı.
    güzel de mimdi.
    :)
    ama geçti yani bayatladı artıkın.
    geç kaldım ki işte.
    mimleri ilk anda gelince yapıyorum.
    yani mim yayıldığı anda hemen yapabilirsem.
    şu anda bu mimi sanırım henüz 3 kişi yaptı bi de ben 4.
    :)
    keşke sen mimlediğinde hemen haner verseydin anında yapardım.
    yapılmış mimleri yapmak keyifli değil kiiii.
    bak bu mim tazae kiiiii.
    :)
    hemen yap dağıt işte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha sen beklet bayatlat ben taze taze yapiim dimi:p

      Sil

YORUM ONAYI AÇIKTIR.
Yani; saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacak ve cevaplanacaktır, özel cevap için mail bırakabilirsiniz,
teşekkür ediyorum şimdiden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...