17 Mayıs 2012 Perşembe

Çikolatalı Sufle yaptım ki ben!!

Şimdi,arada baktığımız bloglar var sürekli izlediklerimiz var elbette,kısayollarımda olan blogardan biri hesionka bir pamuk şeker kızı var ki arada merakımdan gidip bakıyorum(bebek hastası oldugum için) neyse yine bloguna gidip bebişin resimlerine bakarken daldan dala atlayıp çikolatalı sufle tarifine denk geldim,malzeme çok azdı kolayca yaparım sandım ama yapılışını okuyunca vazgeçtim:p
Yine de dayanamadım ve eve giderken çikolata alıp hemen yaptım^^ benden de okuyan yapmak isteyen olabilir diye paylaşmak istedim özetle.
Malzemeciklerimiz:
6 adet yumurta
1 büyükce kaşık margarin (100gr.margarin kestim ben üzerinde ölçüleri var malum artık)
yarım bardak toz şeker
1,5 bardak süt
3 kaşık un
3 kaşık kakao
1 paket bitter çikolata

Yapılışı:
Isıya dayanıklı kaseciklerimizi yağlayıp hazırladık.Bizde sufle kapları vardı:)
Yumurtaların sarıları ile aklarını ayıralım önce.. Aklarını büyükçe bir kaba ayırın sarılarını ayrı bir kaseye.
Kaserolün içine margarini koyup eritiyoruz,kısıyoruz altını ve şekeri, sütü, unu, kakaoyu koyup iyice karıştırıyoruz ben elde çırpma teli kullandım. Çikolatayı da kırıp içine atıyoruz ve iyice karıştırıp eritiyoruz. Koyulaşana kadar karıştırmaya devam...Koyu kıvamlı bir karışım yaptık mı yaptık,altını kapatalım.
Şimdi yumurta aklarına bir tutam tuz koyarak kar kaline getiriyoruz-mikser veya robotun karıştırma ucuyla,köpürmesi gerekiyor olabildiği kadar fazla.
Şimdi ocaktaki çikolatalı karışımın içine önce sarıları koyup çırpıyoruz ,sonra da yumurta aklarını koyup iyice karıştırıyoruz sanırım tahta kaşıkla olması daha iyi (tv de görmüştüm) Bu arada fırını yakalım 180 derece .
Kaplara bölüştürelim 6-7 adet çıkıyor ve fırına verelim 20-25 dk pişiriyoruz. Püf noktası kenarlarının kek gibi ortasının ıslak kalması. Bıçak ya da kürdanla kontrol edebiliriz. Kenarlara batırdığınızda kuru, ortaya batırdığınızda ıslak çıkıyorsa tamamdır demiş hesi:D
Dondurma, krema ya da pudra şekeri ile servis ediyoruz.Böyle de nefis pufidik bişey bu suffle^^
Allah ım nirvanaya ulaşmış gibiyim artık evlenebilirim diy mii:))))

13 yorum:

  1. aayyy ne tatlısıınn!

    ellerine sağlık çok güzel görünüyooor ımm :)

    YanıtlaSil
  2. Ay kalp kalbe karşı derler ya ben de sana twitter dan seslenicektim feli jo ve seni bekliyorum sufle yemeye diye ahahah senin kadar tatlı olmasın nefisler yaa:**

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık ya bende isterim:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık kuzum, eminim tadı süper olmuştur =).

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor bir tanesini ben aldım gidiyorum..))))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş bilogun :D :D

    YanıtlaSil
  7. Milena al birini tatlım sıcak sıcak^^

    Laliş süper oldu,sen de yap ama:(

    Sibel afiyet olsun al tabii:))

    Şanslı kedi yorum formunda var b aksama br de yazı tipi bulamadık ne yapacağuk:))

    YanıtlaSil
  8. Yayın formunda aksama derken ??
    Font da iyi olmuş böyle, şablona da yakışmış, gerek yok bence oynamaya, beğendiysen bırak böylece :)

    YanıtlaSil
  9. Ben nihai karar varana kadar daha çok oynıcam sanırım bu birkaç gün:(

    YanıtlaSil
  10. denıcem tarıfını canım:)
    bu arada mımledım senı

    YanıtlaSil
  11. ben bu denerim ki!

    bir de hamarat çıktı tatlı böcek... Mmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başka tariflerde var dene mutlaka:D çok hamaratımdır ne sandın hihih:))

      Sil

YORUM ONAYI AÇIKTIR.
Yani; saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacak ve cevaplanacaktır, özel cevap için mail bırakabilirsiniz,
teşekkür ediyorum şimdiden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...