31 Ocak 2012 Salı

Kar..neden yağar kar?

Sabahın körüne kadar uyanık kalıp 1-2 saat sonra evden çıkan ve hava muhalefetini bahane edip öğle arası olmadan eve kaçan biri olarak yolda ne kadar kayma düşme tehlikesi geçirsem (hatta geçiremedim dün akşam düştüm hem de ne düşüştü)
-de kar beni acaip bi havaya büründürüyo, hem inanılmaz mutlu oluyorum hem o kadar hüzünlü.
Nedense sürekli dilime takılan bir replik var son günlerde,KAR..NEDEN YAĞAR KAR? içinde bulunduğum çıkmazların etkisi de olabilir bilemiyorum, ne dediğimi anlamanız için filmi izlemeniz gerek, yeni bir film değil ama..sahne buydu:
Köyün muhtarından yediği dayak ve uğradığı haksızlık sonucu filmde denildiği gibi deliler alemine katılan cennet'in oğlu aklını yitirdikten sonra isyanını bu replikle gösterir..filmin sitesinde belirtildiğine göre zamansız ve yersiz bu köyde hiç kar yağmazmış.-  bu alıntı ekşi sözlükten

Bu can alıcı bi replikti gerçekten, sıradan bir deli serzenişi gibi sanılacakken o köye hiç kar yağmadığını muhtemelen onun hiç kar görmediğini öğrendiğiniz anda, karmakarışık oluyosunuz..
Gölgesizler, sadece müzikleriyle girdi önce hayatıma, Candan Erçetin i çok beğenirim, özellikle kendi yazdığı şarkı sözleri içinizdeki kadının sesidir çünkü..sesi ya da fiziğiyle ön planda olmaya ihtiyaç duymayacak kadar değerli ve özgüvenli bir sanatçı ,bir de bunlar ekstra var, yani tanrı fazlaca cömert davranmış:) ben kimim şarkısını biliyorsunuzdur sanırım bu film için yazıp bestelediği muhteşem şarkı,hala zevkle dinliyorum:
lgesizler'   Hasan Ali Toptaş'ın aynı isimli ödüllü romanından sinemaya uyarladı, filmi izledikten sonra okuduklarım yüzünden merak edip romanını da aldım hatta felsefe bölümünde okuyanlara veriliyor üniversitede.Kesinlikle film de olsa romandan okumanın tadı bambaşka.Tavsiye ederim.

Ama film, merak etmeme rağmen izleme fırsatı bulamamışken bir otobüs yolculuğu sırasında çıktı karşıma,uzun yolculuklarda uyku tutmaz kolay kolay ve kulaklığımı takıp izledim filmi..
Bu kadar etkileyici enteresan bir film beklemiyordum ve ilk işim bir kere de netten izlemek oldu hem de birkaç kere.Unutulmayan sahnesi sadece bu değil ve derin izler bırakabilecek bir film.

Nerden aklıma düştüyse, başka şeyler anlatacaktım ama burada keseyim en iyisi. İzlemedinizse izleyin, yoksa sessiz olun ben tekrar izlicem sanırım..

24 yorum:

  1. harikaydı bence, devam devam :)

    YanıtlaSil
  2. okumamış izlememiş ve dinlememistim. Teşekkürler. Ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlediğinde gelip fikrini söyle ama olur mu:)

      Sil
    2. bu yanıtlama sistemine alışamadim bi türlü :) telefona ha bire senden mailler düşüyo . Ama kime olduğu belli değil. :) yeniden bloga bakınca anladım durumu.

      Sil
  3. bende delireceğim sanırsam ama ben "bu şehre neden neden hiç kar yağmaz"diye söylenip duracağım!!çünkü yağmıyor işte:(millet metrelerce kar içinde biz 2 kar tanesi görmüyoruz ya..haksızlık adaletsizlik yaaa...
    ben kar istiyoruuummm!!
    filmi de izleyeyim bi ara:)

    YanıtlaSil
  4. İbret miyim cinnet miyim? İlk fırsatta izleyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisin canım. Ama kafanı veremeyeceğin zaman izleme.

      Sil
  5. romanını okumuştum ama filmini izlemedim.. aslında filmi olduğunu da şimdi seninle öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim beğenirsin umarım

      Sil
  6. Bu filmi çok izlemek istiyordumm, şimdi çok çok daha merak ettim. ^^.

    YanıtlaSil
  7. neden yagarsa yagar. kiz basina karin neden yagdigini mi ogreneceksin? -turk erkegi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :p yazının gerisini okumayan tipik türk erkeği valla hem de:D

      Sil
    2. hafiz bir kere golgesi yoksa uzak durucaksin.

      Sil
  8. Baktım baktım mail adresini bulamadım:(körüm ben kesin en üsttedir:)bende mimin var da canısı haber vereyim dedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresim yok blogda doğru bakmışsın :) aldım yazıcam en yakın zamanda çok tşk bayılırım mim e^^

      Sil
  9. olağanüstü bir filmdi. insanın beynini durmaksızıın çalıştırıp, kafa yorduran-düşüncelere daldıran sahneleri vardı. en azından benim için bu denli anlamlıydı.

    ben de yeniden izleyeceğim, hatırlattığın için teşekkürler!
    bir de bu filmi bu kadar sevdiğin için, seni bir kez daha sevdim böceğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zorlayıcı tekrar tekrar izlenesi sahneleri vardı değil mi, benim için de derin izleri olan bi film.
      Ben sana teşekkür ederim :*

      Sil
  10. canım, rss grafitti denilen bir zımbırtı, senin burada yazdıklarını otomatik facebooka aktarıyor.

    YanıtlaSil
  11. Dualarımız bu gece eksik olmasın, kalplerimiz imanla dolsun.Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün kokusunun üzerinizde olması temennisiyle.
    Mevlüt Kandilin Mübarek Olsun Canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Neslicim hepimizin duaları kabul olsun inşallah hayırlı kandiller

      Sil

YORUM ONAYI AÇIKTIR
Yani; saygı sınırını aşmadığınız sürece tüm yorumlarınız yayınlanacaktır, teşekkür ediyorum şimdiden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...